Zarządzanie projektami z certyfikatem PMI Global R.E.P.

Plan zajęć r. a. 2017/2018 semestr I zimowy

 

Opis studiów

Studia są przeznaczone dla osób chcących poznać najnowsze trendy w zarządzaniu projektami. Celem jest przygotowanie członków zespołów projektowych i kierowników projektów. Po ukończeniu studiów słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz prestiżowy, międzynarodowy certyfikat PMI® Global R.E.P. potwierdzający zdobycie 48 contact hours. Certyfikacja obejmuje zarządzanie zespołem, przywództwo i komunikację, zarządzanie zasobami i kosztami, harmonogramowanie oraz zarządzanie ryzykiem. Zajęcia prowadzone są za pomocą warsztatu projektowego przez specjalistów, którzy zarządzają projektami w największych firmach w Polsce.

Partnerem merytorycznym studiów jest Management Training and Development Center (MT&DC), firma szkoleniowa wyspecjalizowana w doradztwie i certyfikacji z zakresu analizy biznesowej i zarządzania projektami. MT& DC jako pierwsza w Polsce firma szkoleniowa otrzymała status PMI® Global Registered Education Provider i od lat jest uznawana w Polsce za dostawcę najwyższej jakości usług szkoleniowych.

  • Światowe standardy zarządzania projektami
  • Prestiżowy certyfikat PMI Global R.E.P. (48 contact  hours/PDUs)
  • Międzynarodowi wykładowcy z tytułem PMP, CBAP

 

 

Program studiów podyplomowych: 120 godz. (60 pkt. ECTS)

  • Podstawy Zarządzania Projektami
  1. Czym się różni Projekt od Procesu, a czym Program od Portfela Projektów?
  2. Jak właściwie określamy Cele, Wymagania, Ograniczenia i Założenia projektu?
  3. Cykl życia projektu – od Rozpoczęcia przez Planowanie do Realizacji i Zakończenia Projektu
  4. Czy wiemy, po co realizujemy ten projekt?
  5. Czy jesteśmy w stanie zrealizować ten projekt?
  6. Karta projektu – jak stworzyć dokument opisujący zamierzone rezultaty projektu?
  7. Interesariusze – kto jest odbiorcą, kto sojusznikiem, a kto jest wrogiem naszego projektu i jak się z nimi komunikować?
  8. Jak stworzyć przyjazne otoczenie dla projektu – zasady pozytywnego  kick-off meetingu
  • Zarządzanie zakresem, czasem i kosztami w projekcie
  1. Określamy Zakres, czyli oczekiwany efekt naszego  projektu
  2. Co mamy zrobić, jakimi zasobami i w jakim czasie – czyli Potrójne Ograniczenie
  3. Zapotrzebowanie na informacje – musimy wiedzieć, aby skutecznie działać
  4. Struktura podziału pracy (WBS) – jak podzielić 100% pracy na wykonalne pakiety zadań
  5. Szacowanie czasu trwania poszczególnych działań i całego projektu – ile to będzie trwało?
  6. Harmonogram jako ilustracja planu pracy – co jesteśmy w stanie przewidzieć?
  7. Planowanie kosztów
  • Motywacja zespołu
  1. wyznaczanie celów i budowanie planów skutecznych działań
  2. Rodzaje motywacji i ich znaczenie
  3. Co motywuje i co demotywuje w drodze do celu
  4. Określanie poziomu zmotywowania zespołu oraz poziomu zaangażowania w realizację celów
  5. Przeciwdziałanie wypaleniu
  • Komunikacja w zespole
  1. Jak z grupy jednostek stworzyć efektywny zespół?
  2. Budowanie porozumienia i przełamywanie barier w komunikacji
  3. Odpowiedzialność w projekcie – jak się upewnić, że wszyscy rozumieją swoją rolę?
  4. Feedback – jak ważne jest udzielanie informacji zwrotnej?
  5. Planowanie spotkań – prezentacja aktualnego stanu realizacji zadań
  6. Jak efektywnie rozwiązywać sytuacje konfliktowe?
  • Przywództwo w zespole projektowym
  1. Style przywództwa i znaczenie charyzmy w zarządzaniu projektem
  2. Cechy skutecznego lidera – wrodzone czy wyuczone?
  3. Jak stać się liderem osiągającym ponadprzeciętne rezultaty?
  4. Wyznaczanie ambitnych celów, które zespół zapragnie osiągnąć
  5. Jak skuteczniej przekonywać do naszych pomysłów?
  6. Ja Lider – jak zadbać o swój własny rozwój?
  • Rozumienie tekstów prawnych
  1. Akty prawne
  2. Umowy
  3. Regulaminy
  • Zarządzanie ryzykiem w projekcie
  1. Rozwijanie w sobie myślenia perspektywą ryzyk projektowych – podejście proaktywne
  2. Określanie listy ryzyk i podejmowanie działań zaradczych – ograniczanie, unikanie i przeniesienie ryzyka
  3. Prawdopodobieństwo i wpływ ryzyka na przebieg projektu
  4. Komunikacja ryzyka w zespole
  5. Komunikacja ryzyka dla otoczenia projektu
  • Zwinne zarządzanie projektami + SCRUM
  1. Zarządzania wymaganiami
  2. Zarządzanie backlogiem
  3. Organizacja i zarządzanie sprintem
  4. Rola SCRUM mastera
  5. Skuteczna komunikacja z interesariuszami

 

Warunki przyjęcia
Warunkiem przyjęcia na studia jest złożenie dokumentów, w tym odpisu dyplomu ukończenia studiów licencjackich albo magisterskich oraz uiszczenie opłaty wpisowej.

Warunki ukończenia
Każdy moduł kończy się krótkim testem, którego celem jest sprawdzenie zdobytej wiedzy, umiejętności i kompetencji. Zajęcia kończą się rozmową zaliczeniową. Po zakończeniu studiów słuchacz otrzymuje rozpoznawalny przez pracodawców certyfikat Praktyczne Aspekty Zarządzania Projektami sygnowany przez MT&DC PMI R.E.P. (Project Management - A Practical Approach) jak również Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych.

Kierownik studiów podyplomowych
Tomasz Borucki

Czas trwania studiów
Program obejmuje 120 godzin. Studia będą trwać  dwa semestry i będą prowadzone w systemie zaocznym, w sesjach sobotnio-niedzielnych.

Liczba godzin w I semestrze: 60
Liczba godzin w II semestrze: 60