e-commerce - sprzedaż internetowa

Opis studiów:

Sukces mierzymy liczbami. W 2017 roku blisko 54% polskich internautów kupowało online, to prawie 15 mln osób. Zakupy w sieci postrzegane są jako nieskomplikowane i wygodne, także tańsze i zajmujące mniej czasu niż te w tradycyjnych sklepach. Wartość polskiego e-rynku w 2018 prawdopodobnie przekroczy 50 mld złotych a 2020 osiągnie 70 mld. Twój biznes musi się stać częścią tego sukcesu! Dzięki studiom podyplomowym e-Biznes rozpoznasz własne potrzeby, lepiej dobierzesz odpowiednią platformę sklepową, dowiesz się na co zwrócić uwagę przy współpracy z projektantami Twojego e-sklepu, jak ważne jest odpowiednie zatowarowanie, przygotowanie sklepu pod wyszukiwarki i unikalne treści. Internet to źródło wiedzy. Odpowiednio podłączona analityka odpowie na wiele Twoich pytań, dowiesz się jak ważną rolę pełnić będzie w Twoim przyszłym e-sklepie. Poznasz narzędzia integrujące platformy sklepowe z programami ERP i techniki marketingowe pozwalające pozyskiwać klientów. Zrozumiesz czym jest konwersja i jak wyznaczać cele oraz czy social media sprzedają? A może Google Adwords lub porównywarki? Aby dobrze odpowiedzieć na te pytania i zmierzyć się z przyszłością studiuj e-Biznes w naszej Uczelni.

 

Partnerzy:

 


Cena studiów podyplomowych:

5000 zł

 

Opłaty

 

Pobierz dokumenty rekrutacyjne

 


Program studiów podyplomowych: 120 godz. (40 pkt. ECTS):

 

Specyfika współczesnego e-biznesu

  1. Charakterystyka biznesów handlowych w XXI wieku
  2. Transformacja tradycyjnych biznesów w kierunku e-commerce
  3. Rynek e-sklepów i działanie modeli biznesowych
  4. Mechanizmy funkcjonowania poszczególnych platform, modeli i programów afiliacyjnych
  5. e-commerce Polska/Świat
  6. Z off na online - zacznij myśleć jak użytkownik sieci

Być przed e-konsumentem

  1. Polski Internauta
  2. Kręta ścieżka konsumenta w sieci
  3. e-commerce czy m-commerce
  4. Co to jest proces zakupowy
  5. Wpływ treści na decyzje zakupowe
  6. Wpływ przyjaznego klientowi serwisu na jego konsumpcję treści
  7. Funkcjonalność serwisów

Jestem/planuję być e-sprzedawcą

  1. Jaką wybrać platformę sklepową
  2. Jak przygotować się do sprzedaży
  3. Czym się wyróżnić spośród innych sprzedawców - treści/asortyment
  4. Kanały sprzedaży; jakie i jak do nich dołączyć?
  5. Obsługa sprzedaży z jednego miejsca - nie tylko wygoda ale i szybkość / automatyzacja procesów
  6. Faktury i logistyka w sieci - co wybrać i jak ze sobą zintegrować
  7. Oprogramowanie sprzedażowo-magazynowe
  8. Dropshipping
  9. Na czym można zarabiać w sieci? Czy tylko na sklepie? Inne formy działalności w Internecie.

Zarządzanie  wymagającym e-Klientem

  1. Wymagający, trudny czy kłopotliwy klient – czy podejście sprzedażowe    zawsze się sprawdzi?
  2. Znalezienie języka korzyści w obsłudze klienta już na poziomie prawidłowego opisu przedmiotu sprzedaży
  3. Komunikacja; kontakt/chat/blog/social media/
  4. Zagrożenia; negatywne opinie/trudne wpisy m.in. w social mediach

Analityka webowa

  1. Do czego służy analityka i dlaczego jest tak ważna
  2. Charakterystyka narzędzi analitycznych
  3. Tracking co to jest i jak zaimplementować  Google Pixel i FB Pixel
  4. Wpływ analityki na sprzedaż

Znaczenie e-marketingu w procesie zakupowym

  1. Dlaczego warto postawić na własną markę i jak zacząć ją budować w sieci
  2. e-marketing; narzędzia i sposoby pozyskiwania e-klientów
  3. Od czego zacząć jako sprzedawca? ustalanie celów, rozpoznanie potrzeb,
  4. Optymalizacja działań marketingowych; dobór narzędzi i wielkości budżetu
  5. Dlaczego tak bardzo potrzebujemy analityki w działaniach marketingowych?
  6. Budujemy wiedzę  wewnątrz firmy czy wynajmujemy agencję?
  7. Potrafię zrobić opis produktu, stworzyć dobrą treść, wykonać zdjęcia, zaprojektować proste komunikaty graficzne do sklepu/do social media
  8. Działania niestandardowe - czy warto i czym ryzykujemy wdrażając je
  9. Działania SEO i ich wpływ na serwisy/witryny sklepowe

Aspekty prawne mające wpływ na prowadzenie działalności w sieci

  1. Regulacje prawne dotyczące e-commerce
  2. Prawa Konsumenta
  3. Sklepy internetowe i ochrona danych osobowych klienta

 


Warunki przyjęcia:
Warunkiem przyjęcia na studia jest złożenie dokumentów, w tym odpisu dyplomu ukończenia studiów licencjackich albo magisterskich oraz uiszczenie opłaty rekrutacyjnej.

Warunki ukończenia:
Zaliczenie studiów następuje na podstawie zaliczeń poszczególnych modułów oraz końcowej rozmowy zaliczeniowej podczas ostatniego zjazdu. Słuchacz powinien się wykazać wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi  nabytymi podczas trwania studiów i w ramach pracy własnej. Po zakończeniu studiów słuchacz otrzymuje Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych.

3.00-3.49 dostateczny
3.50-3.70 dostateczny plus
3.71-4.20 dobry
4.21-4.49 dobry plus
4.50-5.00 bardzo dobry

Kierownik studiów podyplomowych:
dr Alicja Malewicz-Pełczyńska

Konsultant programu studiów podyplomowych:
mgr inż. Artur Brzęczkowski, współzałożyciel Allegro.pl

Czas trwania studiów:
Program obejmuje 120 godzin. Studia będą trwać  dwa semestry i będą prowadzone w systemie zaocznym, w sesjach sobotnio-niedzielnych.

Liczba godzin w I semestrze: 60
Liczba godzin w II semestrze: 60